Zoek in deze blog

Harmonie in kledingstijl! De mens als kunst; mooi gemaakt en kostbaar!

Voorbeeld van harmonie en contrast in je kledingstijlDeze foto kwam ik tegen in de Zaterdageditie van 13-04-13 van het NRC Handelsblad. De uitstraling van het model van Chanel trok onmiddellijk mijn aandacht. Ik zie twee stijlen naast elkaar, die ieder een eigen dynamiek hebben in kracht en uitstraling. Ze vullen elkaar mooi aan! Harmonie wordt op 4 punten bereikt. Het is ook mogelijk op 2 andere punten harmonie te bereiken, namelijk op basis van kleur en innerlijk. Maar deze laatste twee heb ik vanzelfsprekend niet nader kunnen analyseren.

Lees meer

Integraal stijladvies met behulp van Neethling Brain Instruments (NBI®)

'Dit integraal stijladvies geeft mij inzicht in mijn authentieke stijl en geeft mij handvatten hoe ik met een aantal kleine aanpassingen mijn stijl kan aanpassen om mijn boodschap zichtbaar te maken in mijn uitstraling', aldus Wendy.

Heb jij voorkeur voor vooral neutrale kleuren of voor juist veel kleur? Houd jij van vooral veel accessoires, of voel je je meer op je gemak bij één eenvoudig sieraad? Dit heeft te maken met wie je bent en hoe je denkt. Hoe je denkt heeft invloed op hoe je communiceert. En dus ook op je uitstraling!

Wanneer je je natuurlijke voorkeuren begrijpt voor bijvoorbeeld heldere kleuren of juist voor zachte, of voor effen kleuren of voor stoffen met prints, dan krijg je de vrijheid bewust keuzes te maken om in diverse situaties je eigen uitstraling te versterken vanuit jouw persoonlijke stijl. Hierdoor kom jij tot je recht.

Misschien herken je dit: heb je het idee dat mensen jou niet begrijpen? Misschien vraagt je kledingstijl teveel aandacht en kom jijzelf daarom teveel op de achtergrond? Is jouw presentatie afgestemd op jouw boodschap? Datgene wat je belangrijk vindt en waar je voor staat; vanuit jouw innerlijk? Wil je daar meer duidelijkheid over. De methode Neethling Brain Instruments (NBI®) verschaft inzicht.

Lees meer

Communiceren met je (potentiële) klanten

Weet jij tot welke persoonlijkheden je je richt met betrekking tot de uitstraling van je website of van jezelf? Hier wordt vaak niet over nagedacht. Vaak is de insteek; je doelgroep in een bepaalde niche op de markt. Om een breder publiek te bereiken dien je rekening te houden met de persoonlijkheid van je potentiële klanten. Zij moeten de klik voelen met je produkt aan de hand van de uitstraling in je communicatie naar hun persoonlijkheid toe. Het gaat om beleving!

Lees meer

Wat communiceert Koningin Beatrix met haar kledingstijl?

Nu dat Koningin Beatrix in het nieuws staat omtrent haar naderend aftreden, ben ik gaan nadenken over haar als persoon en over haar rol als koningin. Haar uitstraling is de afgelopen 33 jaar een consistent beeld geweest. Het Financieel Dagblad, schreef dat vooral op het gebied van samenbinden zij een grote rol gespeeld heeft. Ik denk dat Koningin Beatrix vanuit deze roeping haar koningschap beleefd heeft en dat zij daarbij altijd dicht bij zichzelf is gebleven. Voor mij een reden om haar kledingstijl onder de loep te nemen teneinde te ontdekken of de uitstraling van Koningin Beatrix werkelijk dicht bij haar roeping heeft gelegen.

Lees meer

Hoe kleding communiceert

 

  
bron: mytheresa.com

 

 

Een indruk van hoe kleding kan communiceren:
Toen ik dit jurkje op Pinterest tegenkwam, werd ik direct aangetrokken door de uitstraling ervan. Wat mij opviel waren twee uitersten: enerzijds de kleur en stof die heel zacht en vrouwelijk zijn, en anderzijds de vormgeving en dessins die een heel krachtige uitstraling geven. Wat voor type vrouw zou deze jurk graag dragen? 

Lees meer